Impreuna vom reusi

BINE ATI VENIT!

„ ACESTE SFATURI TREBUIE SĂ LE AI APROAPE DE SUFLET PENTRU REALIZAREA VISELOR TALE ŞI A CELOR DRAGI „


marți, 15 decembrie 2009

REGULI!!

Din pacate, nu depinde numai de gusturile tale... Pranzul tau va fi in functie de ce faci in aceasta perioada: daca vrei sa slabesti, daca mergi la sala, daca ai prea putin timp, etc.
Obiceiul de a nu manca acasa nu este foarte sanatos pentru ca, chiar daca ne satisface poftele, nu ajuta la tinerea sub control a grasimilor si caloriilor. Mai ales in cazul pranzului ne lasam invinsi de lacomie si de graba, ingurcitand feluri de mancare foarte consistente sau sandwich-uri bogate in sosuri.
In acest fel insa, se va resimti nu doar silueta, ci si digestia. Grasimile din abundenta, in ingrediente ca maioneza, sau mezelurile se digera foarte lent. Astfel, in timpul dupa-amiezei, se ajunge la o adevarata somnolenta si se va lucra cu dificultate. Ce sa faci atunci?
Va prezentam in continuare patru pranzuri studiate ad-hoc pentru diferite exigente. Te vor ajuta sa rezolvi toate acele situatii in care nu stii ce sa mananci: cand vrei sa dai jos cateva kilograme, cand valorifici pauza de pranz frecventand o sala de gimnastica, cand ai foarte putin timp, cand ai o digestie mai dificila sau suferi de balonari.
1. Pranz cand esti la dieta
Ce trebuie sa mananci: o portie de branza slaba (100 de grame) cu rosii (200 de grame) si o felie de paine (50 de grame). E un pranz complet care te va ajuta sa-ti mentii silueta. Contine 285 de calorii, aducand foarte putini carbohidrati din felia de paine. Branza o poti amesteca cu rosiile si astfel nu mai adaugi ulei. Band cola light sau suc de portocale vei fi satisfacuta cu doar 5 calorii.
Alternative: daca nu suporti lactatele, inlocuieste branza slaba cu friptura de vita sau curcan (80-100 de grame). Poti inlocui si rosiile cu orice alta leguma, dar atentie la adaosul de ulei. Prefera otetul, sucul de lamaie, iaurtul sau ierburi aromatice.
Ce sa mananci in restul zilei: micul dejun - o ceasca de lapte semi-degresat (150 ml) cu 40 de grame de cereale (4 linguri).
Gustare - un iaurt slab cu fructe. Cina - salata de verdeturi (150 de grame) cu o lingurita de branza rasa (5 grame); sunca presata sau muschi afumat (80-100 de grame) cu salata de legume fierte (200 de grame) cu o lingurita de ulei (10 grame) si 50 de grame de paine. Salata de mere si portocale (200 de grame).
2. Pranz daca mergi la sala
Ce trebuie sa mananci: salata de paste (50 de grame) cu mazare (20 de grame), sunca presata (30 de garme) si cascaval (20 de grame). Poti adauga o lingurita de ulei (10 grame). Carbohidratii din paste sunt ideali pentru a reintegra rezervele de energie utilizate in timpul gimnasticii, asa cum marul iti va da zaharul de absorbtie imediata.
Acest pranz are si aportul necesar de proteine (mazarea, sunca si branza) pe langa sarurile minerale si vitaminele continute in fructe si suc. Totul continand doar 540 de calorii.
Alternative: poti manca o salata de orez in locul pastelor sau un sandwich cu sunca, verdeturi sau legume si branza.
Ce sa mananci in restul zilei: mic dejun - o ceasca de lapte semi-degresat cu doua felii de paine toast unse cu gem.
Gustare - o banana, care satura si reintegreaza potasiul pierdut prin transpiratie.
Cina - o felie de carne (150 de grame de biftec la gratar), doua felii de paine (50 de grame) cu o garnitura de legume (200 de grame) si o lingurita de ulei (10 grame).
3. Pranz daca esti mereu pe fuga, foarte ocupata
Ce trebuie sa mananci: un iaurt integral (125 ml) cu un fruct taiat bucatele (un mar, o para, 100 de grame de ananas, o jumatate de banana, 100 de grame de struguri) plus 5 biscuiti.
Iaurtul cu fructe este un aliment aproape complet, continand zahar de prim ajutor, proteine si saruri minerale. In plus este foarte usor de digerat. Biscuitii iti furnizeaza carbohidratii de lenta absorbire care iti dau energie pentru toata dupa-amiaza. Pentru a-ti potoli setea, prefera apa minerala gazoasa celei naturale deoarece favorizeaza digestia.
Alternative: daca te simti slabita si vrei ceva dulce, alege o budinca de vanilie cu 3 biscuiti.
Ce trebuie sa mananci in restul zilei: mic dejun - lapte semi degresat (150 de ml) si un sandwich (30 de grame) cu gem.
Gustare - un pachetel de biscuiti sarati, sticksuri (25 de grame).
Cina - avand in vedere pranzul redus la minim, poti sa-ti pregatesti o cina completa: spaghetti cu sos de rosii (50 de grame) si carne la gratar (120 de grame) cu garnitura de legume fierte sau crude (200 de grame) si o lingurita de ulei (10 grame).
4. Pranz daca suferi de balonari
Ce trebuie sa mananci: orez fiert (60 de grame) cu morcovi fierti (30 de grame), cu o lingurita de ulei (5 grame) si una de branza rasa (5 grame), plus 3 felii toast. Orezul fiert este foarte usor de digerat si iti aduce carbohidrati, adica te vei mentine satula pe toata durata dupa-amiezei. Morcovii contin multe fibre si nu te umfla.
Trebuie sa eviti painea proaspata care este foarte greu de digerat din cauza miezului si poate sa-ti provoace balonare din cauza drojdiei. Prefera painea toast. Bea la sfarsit un ceai de marar care are un efect antibalonare. Ca sa se mareasca efectul digestiv trebuie baut cald.
Alternative: daca nu ai avut timp sa-ti prepari acasa pranzul, poti comanda o portie de branza slaba (120 de grame) cu un cartof sau 2 dovlecei fierti si o lingurita de ulei.
Ce trebuie sa mananci in restul zilei: mic dejun - o ceasca de ceai sau de lapte (evita lamaia pentru ca stimuleaza sucurile gastrice) si 3 felii toast cu miere.
Gustare - o para.
Cina - poti alege intre paste (50 de grame) cu unt (5 grame), legume fierte (200 de grame), gris sau mamaliga (150 de grame), apoi peste fiert (150 de grame) mult mai usor de digerat decat carnea, si doi cartofi fierti (250-300 de grame).
NU UITA: La pranz, iesi din priza!
- Nu manca in timp ce lucrezi, nu vorbi cu colegii in timp ce mananci. Inchide computerul, nu raspunde la telefon si acorda-ti cel putin jumatate de ora pentru pranz si 5-10 minute pentru gustare, respectand mereu acelasi program.
- Aseaza-ti masa cu grija, astfel impresia de pranz complet te va tine departe de snacks-urile de dupa amiaza.
- Dupa ce ai mancat, schimba locul. Daca poti, ia o gura de aer sau bea o cafea la bar. Fa cativa pasi ca sa reactivez circulatia.
Vor avea de castigat atat digestia cat si starea de spirit.

Un comentariu:

Persoane interesate

Loading...